GLFS står som et format mellom LFS og BLFS, så denne delen er avgjørende for å forstå hva du trenger å lese og/eller følge for å få det systemet du ønsker. For det første er LFS ment å følges lineært, mens BLFS håndterer ting ved å plassere relaterte pakker i seksjonene de best beskrives som kategorisk. For eksempel, skriverprogramvare er i en skriverseksjon, selv om de fleste pakker kan forkastes av brukeren.
Ikke alle kapitler/seksjoner vil være nødvendige, avhengig av hva du ønsker. Noen pakker er kanskje heller ikke nødvendige.
Som standard skal alle brukere lese multilib kapittelet. Hvis det kapittelet hoppes over, kan du få hodepine senere.
Følgende seksjon er Delte avhengigheter. Enhver bruker som ønsker Steam og/eller Wine vil lese dette kapittelet siden begge prosjektene bruker pakkene. Mesteparten av dette kapittelet er nødvendig. Det anbefales imidlertid å sjekke avhengighetslistene til Steam og Wine for å se nøyaktig hva du trenger fra en gitt seksjon. Hvis du er i tvil, (installer) alle de listede pakkene i det kapittelet på nytt. Hvis du ikke bruker dem i denne boken, kan den fortsatt være nyttig for noen pakker i BLFS.
Den neste delen er Steam, som dekker alle pakkene, oppdateringene, konfigurasjonen og oppsettet som er nødvendig for å få Steam fungerer og er i stand til å spille følgende: Linux-spill, Windows-spill via Proton, og spill som bruker OpenGL, Vulkan og Direct3D.
Følgende avsnitt som de fleste brukere trenger er Wine. Brukere bør følge hvert trinn i dette kapittelet hvis de vil installere WoW64 Wine, men mer informasjon dekkes i det kapittelet. Wine kapittelet tar for øyeblikket ikke for seg ettermontering og vil håndtere det på en lignende måte som Arch: bygg MinGW-w64 verktøykjeden, installer lyd- og videokomponentene, og til slutt Wine.
Den siste delen dekker forbedringer av livskvalitet og pakker. Dette kapittelet er ikke obligatorisk, men anbefalt.
Vi håper du liker å bruke GLFS og at det dekker de fleste av dine spillbehov!