Wine har tre byggeformater, og avhengig av hvilken byggefil du ønsker, må du være oppmerksom på hva du installerer og formatet.
De tre byggetypene er: 32-bit, 64-bit og WoW64. 32-bit og 64-bit er selvforklarende, men WoW64 trenger forklaring. WoW64 er et kompatibilitetslag laget av Microsoft da applikasjoner og datamaskiner ble 64-bit. Dette laget lar brukere emulere 32-bit Windowsapplikasjoner på en 64-bit CPU. Med dette i bakhodet kan en Wine WoW64 bygg forklares som en byggetype som lar brukeren kjøre Windows 32-bit og 64-bit applikasjoner.
Hvis du ikke vil ha et WoW64 bygg, følg instruksjonene normalt og hopp over lib32 instruksjonene. Når du kommer til MinGW-w64 seksjonen, følg kun instruksjonene for x86_64.
Hvis du kun vil ha et 32-biters bygg, følg kun lib32-instruksjonene. Når du kommer til MinGW-w64, følg instruksjonene for i686. For å kunne fortsette på BLFS, anbefales det imidlertid å gjøre de vanlige installasjonene også, bortsett fra MinGW-w64.
Og til slutt, hvis du ønsker et WoW64 bygg, følg alle instruksjonene på avhengighetssidene med mindre du får beskjed om noe annet eller får presentert alternativer.
Audio (alsa-plugins-1.2.12 og/eller PulseAudio-17.0), D-Bus-1.16.2, Skjermserver (Xorg-Server-21.1.18 eller Wayland-1.24.0 w/ Xwayland-24.1.8), Fontconfig-2.17.1, FreeType-2.13.3 - Pass 2, GnuTLS-3.8.10, libunwind-1.8.2 (hvis 64-bit/WoW64; ikke brukt av Wine 32-bit), OpenGL (libglvnd-1.7.0 eller Mesa-25.1.8), og MinGW-w64-GCC-15.2.0
GStreamer-Pakken-1.26.5: Tillater bruk av og arbeid med multimedia som musikk og videoer. De fleste spill og noe programvare fungerer uten den, selv om noen vil trenge den for WMA dekoding.
SDL2 (SDL2-2.32.8 eller sdl2-compat): For inndatahåndtering og andre funksjoner.
Vulkan-SDK-1.4.321.0: For Vulkan støtte.