sdl12-compat-1.2.68

Introduksjon til sdl12-compat

The Simple DirectMedia Layer (SDL for kort) er et bibliotek på tvers av plattformer designet for å gjøre det enkelt å skrive multimedieprogramvare, som spill og emulatorer. Denne koden er en kompatibilitetslag; det gir en binær og kildekompatibel API for programmer skrevet mot SDL 1.2, men den bruker SDL 2.0 bak kulissene.

[Notat]

Notat

Utviklingsversjoner av BLFS kan ikke bygge eller kjøre noen pakker riktig hvis LFS eller avhengigheter har blitt oppdatert siden den siste stabile versjonene av bøkene.

Pakkeinformasjon

SDL Avhengigheter

Påkrevd

CMake-3.31.0, GLU-9.0.3, og SDL2-2.30.9

Installasjon av sdl12-compat

Installer sdl12-compat ved å kjøre følgende kommandoer:

mkdir build &&
cd    build &&
 
cmake -D CMAKE_INSTALL_PREFIX=/usr \
      -D CMAKE_BUILD_TYPE=RELEASE  \
      ..  &&
make

Nå, som root bruker:

make install &&
rm -vf /usr/lib/libSDLmain.a

Teste SDL

Hvis du ønsker det, test installasjonen av sdlcompat pakken ved hjelp av de inkluderte testprogrammene. Det er ikke nødvendig å installere noen av de resulterende binære filene for å validere installasjonen.

Du må kjøre alle testprogrammene manuelt (de er oppført i README filen i denne mappen). Mange av dem må stoppes manuelt, og du må skru høyttalerne på med volumet på et passende nivå.

Innhold

Installert Program: sdl-config
Installerte Biblioteker: libSDL.so
Installerte Mapper: /usr/include/SDL

Korte Beskrivelser

sdl-config

bestemmer kompilerings- og linkerflaggene som skal brukes til å kompilere og koble programmer som bruker libSDL

libSDL.so

inneholder funksjoner som gir kompatibilitetslenker til SDL2 lavnivåfunksjoner for lyd, tastatur, mus, joystick, 3D-maskinvare via OpenGL, og 2D rammebuffer på tvers av flere plattformer