Introduksjon til sdl12-compat
The Simple DirectMedia Layer (SDL
for kort) er et bibliotek på tvers av plattformer designet for å
gjøre det enkelt å skrive multimedieprogramvare, som spill og
emulatorer. Denne koden er en kompatibilitetslag; det gir en binær
og kildekompatibel API for programmer skrevet mot SDL 1.2, men den
bruker SDL 2.0 bak kulissene.
Notat
Utviklingsversjoner av BLFS kan ikke bygge eller kjøre noen
pakker riktig hvis LFS eller avhengigheter har blitt oppdatert
siden den siste stabile versjonene av bøkene.
Pakkeinformasjon
SDL Avhengigheter
Påkrevd
CMake-3.31.0, GLU-9.0.3, og SDL2-2.30.9
Installasjon av sdl12-compat
Installer sdl12-compat ved å kjøre
følgende kommandoer:
mkdir build &&
cd build &&
cmake -D CMAKE_INSTALL_PREFIX=/usr \
-D CMAKE_BUILD_TYPE=RELEASE \
.. &&
make
Nå, som root
bruker:
make install &&
rm -vf /usr/lib/libSDLmain.a
Teste SDL
Hvis du ønsker det, test installasjonen av sdlcompat pakken ved hjelp av de inkluderte
testprogrammene. Det er ikke nødvendig å installere noen av de
resulterende binære filene for å validere installasjonen.
Du må kjøre alle testprogrammene manuelt (de er oppført i
README
filen i denne mappen). Mange
av dem må stoppes manuelt, og du må skru høyttalerne på med volumet
på et passende nivå.
Innhold
Installert Program:
sdl-config
Installerte Biblioteker:
libSDL.so
Installerte Mapper:
/usr/include/SDL
Korte Beskrivelser
sdl-config
|
bestemmer kompilerings- og linkerflaggene som skal brukes
til å kompilere og koble programmer som bruker
libSDL
|
libSDL.so
|
inneholder funksjoner som gir kompatibilitetslenker til
SDL2 lavnivåfunksjoner for lyd, tastatur, mus, joystick,
3D-maskinvare via OpenGL, og 2D rammebuffer på tvers av
flere plattformer
|