Introduksjon til Glslang
Glslang Pakken inneholder et
grensesnitt og en validator for OpenGL, OpenGL ES og Vulkan
shaders.
Notat
Utviklingsversjoner av BLFS kan kanskje ikke bygge eller kjøre
noen pakker riktig hvis LFS eller avhengigheter har blitt
oppdatert siden de siste stabile versjonene av bøkene.
Pakkeinformasjon
Glslang Avhengigheter
Påkrevd
CMake-4.1.2 og SPIRV-Tools-1.4.328.0
Installasjon av Glslang
Installer Glslang ved å kjøre
følgende kommandoer:
mkdir build &&
cd build &&
cmake -D CMAKE_INSTALL_PREFIX=/usr \
-D CMAKE_BUILD_TYPE=Release \
-D ALLOW_EXTERNAL_SPIRV_TOOLS=ON \
-D BUILD_SHARED_LIBS=ON \
-D GLSLANG_TESTS=ON \
-G Ninja .. &&
ninja
For å teste resultatene, utsted: ninja test.
Nå, som root
bruker:
ninja install
Parameterforklaringer
-D
ALLOW_EXTERNAL_SPIRV_TOOLS=ON
: Denne bryteren tillater
byggesystemet å bruke den systeminstallerte kopien av SPIRV-Tools-1.4.328.0, i stedet for å
laste ned og installerer sin egen kopi.
-D BUILD_SHARED_LIBS=ON
:
Denne bryteren bygger delte versjoner av bibliotekene, og
installerer ikke statiske versjoner av dem.
-D GLSLANG_TESTS=ON
: Denne
bryteren bygger tester for pakken.
Innhold
Installerte Programmer:
glslang og glslang-validator
(symbolkobling til glslang)
Installerte Biblioteker:
libglslang.so,
libglslang-default-resource-limits.so, og libSPIRV.so
Installerte Mapper:
/usr/include/glslang og
/usr/lib/cmake/glslang
Korte Beskrivelser
glslang
|
gir et grensesnitt og en validator for OpenGL, OpenGL ES
og Vulkan shaders
|
libglslang.so
|
inneholder funksjoner som gir et grensesnitt og en
validator for OpenGL, OpenGL ES og Vulkan shaders til
andre programmer
|
libSPIRV.so
|
gir et grensesnitt og en generator for SPIR-V binærfiler
|