glslc fra shaderc-2024.4

Introduksjon til glslc

glslc programmet er Googles kommandolinje kompilator for OpenGL Shading Language/High Level Shading Language (GLSL/HLSL) til Standard Portable Intermediate Representation (SPIR-V).

Denne pakken er kjent for å bygge og fungere riktig ved å bruke en LFS 12.3 plattform.

Pakkeinformasjon

Glslc Avhengigheter

Påkrevd

CMake-3.31.5, Glslang-15.1.0, og SPIRV-Tools-1.4.304.1

Installasjon av glslc

Først, tillat å bygge med systemets Glslang-15.1.0 og SPIRV-Tools-1.4.304.1:

sed '/build-version/d'   -i glslc/CMakeLists.txt            &&
sed '/third_party/d'     -i CMakeLists.txt                  &&
sed 's|SPIRV|glslang/&|' -i libshaderc_util/src/compiler.cc &&

echo '"2024.4"' > glslc/src/build-version.inc

Nå installer glslc ved å kjøre følgende kommandoer:

mkdir build &&
cd    build &&

cmake -D CMAKE_INSTALL_PREFIX=/usr \
      -D CMAKE_BUILD_TYPE=Release  \
      -D SHADERC_SKIP_TESTS=ON     \
      -G Ninja ..
ninja

Nå, som root bruker:

install -vm755 glslc/glslc /usr/bin

Innhold

Installerte Programmer: glslc
Installerte Biblioteker: Ingen
Installerte Mapper: Ingen

Korte Beskrivelser

glslc

kompilerer OpenGL Shading Language/High Level Shading Language (GLSL/HLSL) shaders til SPIR-V