glslc programmet er Googles kommandolinje kompilator for OpenGL Shading Language/High Level Shading Language (GLSL/HLSL) til Standard Portable Intermediate Representation (SPIR-V).
Denne pakken er kjent for å bygge og fungere riktig ved å bruke en LFS 12.3 plattform.
Nedlasting (HTTP): https://github.com/google/shaderc/archive/v2024.4/shaderc-2024.4.tar.gz
Nedlasting MD5 sum: 31c4120c5bba0f79ad3bb6491be69d5a
Nedlastningsstørrelse: 224 KB
Estimert diskplass som kreves: 4.0 MB
Estimert byggetid: mindre enn 0.1 SBU
Først, tillat å bygge med systemets Glslang-15.1.0 og SPIRV-Tools-1.4.304.1:
sed '/build-version/d' -i glslc/CMakeLists.txt && sed '/third_party/d' -i CMakeLists.txt && sed 's|SPIRV|glslang/&|' -i libshaderc_util/src/compiler.cc && echo '"2024.4"' > glslc/src/build-version.inc
Nå installer glslc ved å kjøre følgende kommandoer:
mkdir build && cd build && cmake -D CMAKE_INSTALL_PREFIX=/usr \ -D CMAKE_BUILD_TYPE=Release \ -D SHADERC_SKIP_TESTS=ON \ -G Ninja .. ninja
Nå, som root
bruker:
install -vm755 glslc/glslc /usr/bin