sdl12-compat-1.2.68

Introduksjon til sdl12-compat

The Simple DirectMedia Layer (SDL for kort) er et bibliotek på tvers av plattformer designet for å gjøre det enkelt å skrive multimedieprogramvare, som spill og emulatorer. Denne koden er en kompatibilitetslag; det gir en binær og kildekompatibel API for programmer skrevet mot SDL 1.2, men den bruker SDL 2.0 bak kulissene.

Denne pakken er kjent for å bygge og fungere riktig ved å bruke en LFS 12.2 plattform.

Pakkeinformasjon

SDL Avhengigheter

Påkrevd

CMake-3.30.2, GLU-9.0.3, og SDL2-2.30.6

Installasjon av sdl12-compat

Installer sdl12-compat ved å kjøre følgende kommandoer:

mkdir build &&
cd    build &&
 
cmake -D CMAKE_INSTALL_PREFIX=/usr \
      -D CMAKE_BUILD_TYPE=RELEASE  \
      ..  &&
make

Nå, som root bruker:

make install &&
rm -vf /usr/lib/libSDLmain.a

Teste SDL

Hvis du ønsker det, test installasjonen av sdlcompat pakken ved hjelp av de inkluderte testprogrammene. Det er ikke nødvendig å installere noen av de resulterende binære filene for å validere installasjonen.

Du må kjøre alle testprogrammene manuelt (de er oppført i README filen i denne mappen). Mange av dem må stoppes manuelt, og du må skru høyttalerne på med volumet på et passende nivå.

Innhold

Installert Program: sdl-config
Installerte Biblioteker: libSDL.so
Installerte Mapper: /usr/include/SDL

Korte Beskrivelser

sdl-config

bestemmer kompilerings- og linkerflaggene som skal brukes til å kompilere og koble programmer som bruker libSDL

libSDL.so

inneholder funksjoner som gir kompatibilitetslenker til SDL2 lavnivåfunksjoner for lyd, tastatur, mus, joystick, 3D-maskinvare via OpenGL, og 2D rammebuffer på tvers av flere plattformer