Introduksjon til sdl12-compat
The Simple DirectMedia Layer (SDL
for kort) er et bibliotek på tvers av plattformer designet for å
gjøre det enkelt å skrive multimedieprogramvare, som spill og
emulatorer. Denne koden er en kompatibilitetslag; det gir en binær
og kildekompatibel API for programmer skrevet mot SDL 1.2, men den
bruker SDL 2.0 bak kulissene.
Denne pakken er kjent for å bygge og fungere riktig ved å bruke en
LFS 12.2 plattform.
Pakkeinformasjon
SDL Avhengigheter
Påkrevd
CMake-3.30.2, GLU-9.0.3, og SDL2-2.30.6
Installasjon av sdl12-compat
Installer sdl12-compat ved å kjøre
følgende kommandoer:
mkdir build &&
cd build &&
cmake -D CMAKE_INSTALL_PREFIX=/usr \
-D CMAKE_BUILD_TYPE=RELEASE \
.. &&
make
Nå, som root
bruker:
make install &&
rm -vf /usr/lib/libSDLmain.a
Teste SDL
Hvis du ønsker det, test installasjonen av sdlcompat pakken ved hjelp av de inkluderte
testprogrammene. Det er ikke nødvendig å installere noen av de
resulterende binære filene for å validere installasjonen.
Du må kjøre alle testprogrammene manuelt (de er oppført i
README
filen i denne mappen). Mange
av dem må stoppes manuelt, og du må skru høyttalerne på med volumet
på et passende nivå.
Innhold
Installert Program:
sdl-config
Installerte Biblioteker:
libSDL.so
Installerte Mapper:
/usr/include/SDL
Korte Beskrivelser
sdl-config
|
bestemmer kompilerings- og linkerflaggene som skal brukes
til å kompilere og koble programmer som bruker
libSDL
|
libSDL.so
|
inneholder funksjoner som gir kompatibilitetslenker til
SDL2 lavnivåfunksjoner for lyd, tastatur, mus, joystick,
3D-maskinvare via OpenGL, og 2D rammebuffer på tvers av
flere plattformer
|